sábado, 18 de octubre de 2014

Comunicació digital i anuncis

Un exercici didàctic de classe a sigut visualitzar l'entrevista a Guillermo Orozco "Educació en comunicació audiovisual"

Guillermo Orozco ens explica que la imatge té un codi universal. Com qualsevol tipus de comunicació té detalls que requereixen un aprenentatge, enfocament i càmera. Hi ha matisos que la gent no sap veure creient que ho saben tot. Hi ha que entrenar-se a fer audiències.

Educació per als mitjans

Hi ha dos actors fonamentals; la família i l'escola que tenen la responsabilitat d'educar, ser audiència es té que educar en aquests dos òrgans. Els nens viuen en aquests dos escenaris, dependent d'aquests veuen mes o menys televisió.

Els mitjans de comunicació tindrien que ser responsables a causa de la seva gran influència.

Educació en mitjans - Innovació educativa
  • No és dóna la perspectiva pedagògica necessària
  • La manera d'explotar el potencial de la tecnologia es insuficient
  • És complementari a la paraula, no se li dóna un valor 
  • De la lògica visual, digital i audiovisual no se'n parla
Com integrar l'educació en mitjans a l'escola tradicional
  • Alfabetització audiovisual
  • Es tenen que dissenyar una sèrie de competències
  • Ser autodidacte mai es suficient, ens tenim que ajudar d'algú que ja hagi tingut experiència

Conclusions extretes a l'aula:

Actualment no és fa gaire bon ús de les tecnologies de la informació i la comunicació. Els mitjans de comunicació han de ser responsables educativament. La competència comunicativa també es saber veure.

Educar: Donar les pautes perquè es sigui autònom i crític
Alfabetització: No només llegir i escriure, has de saber-te moure per el món digital


Després vam veure diferents anuncis a l'aula com:

Galerias: És un anunci on apareixen nens dins una classe vestits amb roba Galerias, avorrits i cansats acompanyats del tic-tac lent del rellotge. Un cop surten de classe comença la música alegre, surten corrents tirant les motxilles, arrosseguen el professor, es tirant per el terra i per les escales. Fan que el receptor relacioni l'escola amb un lloc avorrit i la sortida amb el moment més feliç.

Golf: Ens diu que tothom necessita una cosa en que confiar i això es el cotxe golf. Amb aquest cotxe tindràs èxit i seràs feliç. Es troba acompanyat d'una música clàssica que dona sofisticació a l'anunci.

Colònia Barbie: Es veu un nen sentat a unes escales amb el seu gos al costat. Per davant passa una nena que fa olor  a la colònia Barbie i automàticament el nen s'aixeca, abandona al gos i se'n va darrera la nena. 

Seat: Hi ha una família de quatre persones que adopten a una mascota anomenada "brother", aquesta creix depenen del afecte que li donis. La família l'estima molt, creix desmesuradament i no cap al cotxe. Al dia següent es compren un Seat i ja hi caben. Missatge subliminal: Sinó et compres un Seat tens que abandonar el que estimes.



Els anuncis publicitaris ens manipulen com volen. Darrere de voler vendre un producte sense donar-nos conte ens inculquen uns valors determinats. Els medis no són responsables d'allò que emeten i moltes vegades el receptor no és prou capaç de filtrar tota la informació que veu. Actualment els mitjans de comunicació tenen una gran força sobre nosaltres i més sobre els joves i nens que es creuen tot allò que els i diu la televisió.


Font d'informació: Entrevista Guillermo Orozco, Apunts classe COED, Youtube

No hay comentarios:

Publicar un comentario