domingo, 5 de octubre de 2014

Un bon comunicador II

A l'assignatura Comunicació Oral Escrita i Digital hem treballat que és la comunicació i com té que ser un bon comunicador. 
Per ser un comunicador eficaç principalment cal tenir, tan a nivell oral com a nivell escrit, un bon domini del llenguatge.

Definició de llenguatge: "Es un mitjà o instrument de comunicació i es el més extens de tots els que posseïm. Es el factor més bàsic que ens constitueix com éssers humans. Amb el llenguatge ordenem tant les experiències que tenim del entorn com les que s'originen en un mateix. El llenguatge juga amb el principal paper en la constitució del pensament i ademés es el suport de la memòria. Ens permet l'expressió lliure e interior i es la causa del diàleg que mantenim amb nosaltres mateixos."

A classe vam proposar diferents comunicadors i vam extreure com a conclusió unes característiques claus:

Tenen que ser clars en allò que volen expressar, expressius a l'hora d'explicar-ho verbalment ja que moltes vegades es igual d'importat el què dius que el com ho dius, assertius per defensar els seus pensaments i respectar els dels altres, cultes ja que tenen que tenir un coneixement i domini elevat sobre allò que comuniquen i divertits per ajudar a donar lleugeresa i dinamisme al tema i facilitar la comprensió.

La nostre professora al final de la classe ens va posar un vídeo d'en Ken Robinson anomenat "Les escoles maten la creativitat"



Trets que fan que Ken Robinson sigui un bon comunicador:

  • Es culte, darrera d'aquesta exposició de vint minuts hi ha hagut una investigació i treball previ molt important
  • Es divertit, irònic i proper, a través de les seves anècdotes personals i la manera en que riu crea un vincle especial amb el públic 
  • Es clar i concís, expressa allò que pensa sense problemes
  • Domina la llengua i el contingut que vol expressar

Finalment, deixant de banda com parla m'agradaria remarcar algunes frases i aspectes dels quals a parlat en la seva xerrada i trobo que són molt interessants:


- " Todos los niños tienen sus propios talentos y los malgastamos implacablemente”

- “ La creatividad es tan importante como la alfabetización y deberíamos darle el mismo estatus”

- “ Los niños se arriesgan, no tienen miedo a estar equivocados”

- “ Estamos educando para perder la creatividad”

- “ Educamos los niños de cintura para arriba centrándonos en su cabeza y luego en un lado”



Fonts d'informació:

Conclusions a l'aula
Apunts classe: TUSON, J (1984). Lingüística. Barcelona: Barcanova (p.45-50)
Youtube

No hay comentarios:

Publicar un comentario