viernes, 12 de diciembre de 2014

Recital de poemes

POESIA (extret de lamiradajoven.com)
Avui dia 12 hem començat amb el recital de poemes com a exercici a classe de COED. Avui recitava el subrup A i per tant recitava jo la meva poesia. Com feia molt de temps que no recitàvem poesia en públic, segurament que des de que érem petits, tots estàvem una mica nerviosos. Prèviament vam fer uns exercicis de relaxació per calmar-nos.La nostre professora, la Rosa Soler va aconsellar-nos que una bona manera de millorar era gravar-nos per veure com ho fèiem, per tant vaig demanar a una companya de classe que graves la meva recitació. Abans de començar cada poema dèiem el títol i nom de l'autor. Personalment vaig controlar bastant els meus nervis i no em vaig ficar nerviosa tot i això vaig entrebancar-me en una part. Al subgrup B s'els va exigir una mica més ja que el A era el "principiant" i el B havia pogut aprendre tècniques per millorar. Així que l'evolució la setmana següent va ser cap a millor. El poeta que més cops havia sigut anomenat era Miquel Martí i Pol. A través d'aquest exercici vam duu a terme algunes de les tècniques apreses al llibre ''Com parlar bé en públic'' de Joana Rubio i el decàleg del bon comunicador que vam escriure posteriorment. 

Aquí us deix-ho escrit el poema i insereixo el vídeo del meu recital. El poema escollit per mi va ser "Mester d'amor" de Joan Salvat Papasseit. És un poema que conec des de fa temps i sempre m'ha agradat per la seva forma d'expressar el sentiment dels petons i del amor.



MESTER D'AMOR
Si en saps el pler no estalvïis el bes
que el goig d'amar no comporta mesura.
Deixa't besar, i tu besa després
que és sempre als llavis que l'amor perdura.
No besis, no, com l'esclau i el creient,
mes com vianant a la font regalada;
deixa't besar -sacrifici ferent-,
com més roent més fidel la besada.
Què hauries fet si mories abans
sense altre fruit que l'oreig en ta galta?

Deixa't besar, i en el pit, a les mans,
amant o amada -la copa ben alta.
Quan besis, beu, curi el veire el temor:
besa en el coll, la més bella contrada.
Deixa't besar i si et quedava enyor
besa de nou, que la vida és comptada.

Joan Salvat Papasseit


No hay comentarios:

Publicar un comentario